Zuid-Limburg

G&B 10 jaar / Onkruid ??

Een feestelijk moment vol inspiratie en verbinding

De zondag was verregend... de feestelijke bijeenkomst ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van de afdeling niet. Het huis van Anjo en niet haar tuin was het décor van een mooie voordracht van Rika Verhoef en een gezellig samenzijn. Af en toe glipte er iemand tussen de regendruppels door naar buiten om de tuin te bewonderen en verder was het een fijne middag waarop iedereen bijpraatte, weetjes uitwisselde en dergelijke meer.

De ontvangst was hartelijk, met koffie, thee, fris en verrukkelijke taarten die Nicole had gemaakt.

Daarna kwam de voordracht van Rika die veel ervaring heeft met tuinieren, moes tuinieren, gezonde voeding, die als herborist ook haar strepen heeft verdiend.. Ze heeft -heel kort gezegd- voorgehouden dat planten die graag als ongewenst worden bestempeld (‘ON-kruid’) ook hun plaats in een tuin verdienen. Ze kunnen dienen als voedsel voor de mens, maar ook de aandacht van plaagdieren voor onze sierplanten afleiden. Het zijn vaak waardplanten voor de rupsen van vlinders die we graag zien.. Als er (plaag-) diertjes in de tuin zijn, komen er vogels om ze op te eten en we zien graag vogels in de tuin. De PDF van de voordracht is inmiddels toegestuurd, dus wie er niet bij kon zijn, heeft in elk geval de mogelijkheid om dat deel na te lezen.

Na de voordracht werd het gezellig samenzijn voortgezet, werd er getoast op de bereikte mijlpaal en de hoop uitgesproken dat we over 5 jaar opnieuw een lustrum mogen vieren. Met lekkers te drinken en heerlijke hapjes werd een en ander gegarneerd tot het tijd was om richting huis te gaan.

Adriënne

 

<Terug naar menu>

Gezellig samenzijn ....